Norway flag Norway

KUNDESERVICE

E-mail: badstil@badstil.no
Tlf.: +45 3920 5084

Generelle oplysninger

Bad & Stil Norge
Organisajonsnummer: 920 920 225
Adresse: c/o Athene VAT Services AS, Postboks 4691 Nydalen, 0405 OSLO
E-mail adresse: badstil@badstil.no
Telefonnummer: +45 3920 5084

Innledning

  1. Avtalen
  2. Partene
  3. Pris
  4. Avtaleinngåelse
  5. Betalingen
  6. Levering
  7. Risiko for varen
  8. Angrerett
  9. Forsinkelse og manglende levering
  10. Mangel ved varen
  11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
  12. Garanti
  13. Personopplysninger
  14. Konfliktløsning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukerombudet.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Bad & Stil ApS, E-post: badstil@badstil.no, telefon +47 2396 6660, Foretaksregistrert NO 920 920 225 MVA, Bad & Stil ApS, c/o Athene VAT Services AS, Postboks 4691 Nydalen, 0405 OSLO

E-post: badstil@badstil.no og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. Vi leverer ikke til Jan Mayen og Svalbard.

7. Risiko for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev) Bruk dette Angreskema.

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Hvis du angrer kjøpet vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25 % av den avbestilte varens pris. Dette skjer fordi produktet håndlages til deg. Beløpet dekker bare en del av de kostnadene som kommer for etterfølgende resirkulering og håndtering.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør melding av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse: Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelse av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning: Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått eller overvunnet følgene av.

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er klagefristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering: Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag: Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving: Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelseav avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse: Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangel etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de opplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

Vilkårene er sist oppdatert d. 25.07.2024

Fremragende   4,7
Rating stars
Anmeldelser 1.223
Rating stars
23/07/2024
God service og gode produkter
LeneogCarsten KolsterFog
Verificeret
Rating stars
22/07/2024
God service og rask levering
Kjapp levering. God informasjon. Kundeservice, det er en kunnskapsrik person på telefonen.
jesper westley photography
Verificeret
Rating stars
15/07/2024
Altid god service og fine produkter til…
Altid god service og fine produkter til en fair pris 👍🏻🙂
CLM
Verificeret
Rating stars
14/07/2024
Fantastisk og god kundeservice
Fantastisk og god kundeservice, fleksibilitet og svartider. Købte armaturerne, spejl og møbel hos…
Maria Schive
Verificeret
Rating stars
12/07/2024
Super service og hurtig levering
Tine Vind
Verificeret
Rating stars
05/07/2024
God hjælp på telefon
God hjælp på telefon, hurtig modtagelse af varene der var emballeret til ug med kryds og slange
Susi Rosentjørn
Verificeret
Rating stars
21/06/2024
God vejledning over telefonen og meget…
God vejledning over telefonen og meget meget hurtig levering.
Mia Skjøtt
Verificeret
Rating stars
17/06/2024
alt fungerede perfekt med ombytning af…
alt fungerede perfekt med ombytning af defekt skab ødelagt af post nord, ingen vrøvl alt fint og…
Mogens Quistgaard Larsen
Verificeret
Rating stars
13/06/2024
Super fint handel kom meget hurtig
Super fint handel kom meget hurtig. Dog manglede jeg en følge mail på hvornår varer kom men jeg var…
Sabrine Ankir
Verificeret
Rating stars
10/06/2024
vi er glade for de bade atikler vi har…
vi er glade for de bade atikler vi har valgt, og de er lige som dem man ser på billederne, også er…
Zcazca a. Jespersen
Verificeret
Rating stars
24/05/2024
God service
Venligt, imødekommende og kompetent personale. Lækker butik med fede produkter.
Johnny Hansen
Verificeret
Rating stars
23/05/2024
Meget tilfreds med mit køb
Meget tilfreds med mit køb. God service og hurtig levering
Kim Serritslev
Verificeret
Rating stars
23/05/2024
Vores forventninger blev opfyldt:-)
Hurtig levering af virkelig smukke og stilfulde produkter. Oplevelsen lever fuldt op til vores…
Lene
Verificeret
Rating stars
21/05/2024
Søde mennesker som yder en rigtig god…
Søde mennesker som yder en rigtig god service. Da vi købte en del vare og ikke skulle bruge alle…
Johnny Jensen
Verificeret
Rating stars
21/05/2024
Levering som aftalt og super gode…
Levering som aftalt og super gode kvalitetsprodukter Alt leverede fuldt op til vores ønsker og…
Nickolaj Linde
Verificeret
Rating stars
20/05/2024
Vaskeskab i Høj kvalitet og skuffer er…
Vaskeskab i Høj kvalitet og skuffer er nemme at betjene. Det var også en god oplevelse at kunne få…
Henrik Wøhlk
Verificeret
Rating stars
12/05/2024
Vi har handlet alle vores armaturer
Vi har handlet alle vores armaturer, badekar og toiletter til vores nye badeværelser med stor hjælp…
Martin Søgaard
Verificeret
Rating stars
12/05/2024
Gode priser og virkelig hurtig…
Gode priser og virkelig hurtig levering.
Mette
Verificeret
Rating stars
07/05/2024
Levering til tiden
Levering til tiden, og et rigtig pænt produkt, der var let at installere!
Tove Gade Nielsen
Verificeret
Rating stars
07/05/2024
God rådgivning pr
God rådgivning pr. telefon af meget behagelig medarbejder. Modtog hurtigt min bestilling, samt…
Paprika Bjerre Ejendomme ApS
Verificeret
Rating stars
30/04/2024
God service
Jeg kom til at betale mit nye medicinskab 2 gange. Skrev en besked om det, blev ringet op samme dag…
Pia Brink Pedersen
Verificeret
Rating stars
20/04/2024
Super god dialog med Bad & Stil, meget løsningsorienteret.
Super god dialog med Bad & Stil. Bestilte nogle kampagneprodukter, men havde ikke plads til…
Bo Sørensen
Verificeret
Rating stars
20/04/2024
Godt udvalg og gode priser
Havde brug for 10 hånklædekroge til vores nyrenoverede hus. Bad & Stil havde pænt udvalg, og dem vi…
KU
Verificeret
Rating stars
17/04/2024
Fantastisk rådgivning
For ca. 20 år siden købte vi hos Bad & Stil en håndvask i materialet Xmar: Vetro 72287 mathvid.…
Maj-Britt Klemmensen
Verificeret
Rating stars
08/04/2024
Super kvalitet
Super kvalitet
Karen
Verificeret
Rating stars
05/04/2024
Fra vi faldt for jeres flotte udbud til
Fra vi faldt for jeres flotte udbud til handel, gik ikke lang tid. efterfulgt blev vi hurtigt taget…
Peter Madsen
Verificeret
Rating stars
05/04/2024
Fin medarbejder som rådgav relevant.
Fin medarbejder som rådgav relevant. Varen kom hurtigt i fin emballage. Nem at hente.
Troels Niemann
Verificeret
Rating stars
02/04/2024
Rigtig god og hurtig service
Jeg kan kun give dem mine varmeste anbefalinger! ☺️ Både Kasper og Morten har været super søde,…
Sofie
Verificeret
Rating stars
29/03/2024
Service
BAD & STIL. EN GOD OPLEVELSE. Til at fange på mail… Til at fange på tlf… Plads og tid til at…
Jan Ivan Klovborg Nielsen
Verificeret
Rating stars
27/03/2024
Kvalitetsvarer og hurtig levering!
Maria
Verificeret
Rating stars
22/03/2024
Virkelig god service.
Virkelig god service. Klart anbefalingsværdig. Fra vi kom ind i butikken blev vi taget godt…
Simon
Verificeret
Rating stars
15/03/2024
Super service og de bedste produkter
Super service og de bedste produkter
Rasmus Kjær
Verificeret
Rating stars
03/05/0020
Meget fin service. Som altid.
Er effektive og hjælpsomme.
Arne Petersen
Verificeret